4 Ocak 2009 Pazar

ZILBIT KAVURMA


ZILBIT
YÖRESEL YEMEĞİMİZ ve MALZEMELERİ
1 zılbıt, 3 adet pırasa, 3 yumurta, tuz , karabiber, pulbiber
YAPILIŞI
zılbıtlar ayıklanır(elinizi karartmaması için limon sürün) tuzlu suda toprakları inene kadar 1 , 2 saat bekletilir. bir kaç defa yıkanır.tuzlu suda iyice yumuşayıncaya kadar haşlanır. sonra süzülüp iyice sıkılıp alınır. elinizi yakmayın. temizlenip küçük doğranan pırasalar yağda sotelenir. 10 dk sonra zılbıtlar eklenip iyice karıştırılır. 5 dk sonra yumurtalar kırılıp iyice karıştır. yumurtalar karışınca pişmiş demektir. süper oluyor....AFİYET OLSUN.............

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Yemekteyiz Sitemize yaptığınız yorum için tşk ederiz..

Yemek Prog ile link değişimi yapabiliriz...

Emre28@msn.com ilgilenirseniz...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Aramıza hoşgeldiniz. Yemeğiniz harika görünüyor; tam yöresel bir yemek olmuş, hem de pırasalı. Bir çok yerde tarifini gördüm ama onlar soğan kullanmıştı. Benim bildiğim pırasalı yapılır.Tarifiniz bana çocukluğumu hatırlattı. Bahar gelince ormanlardan zılbıt (Kabalak) toplardık. Biz Çaycuma Perşembeliler zılbıta kabalak deriz. Sevgiler.

Ayten dedi ki...

Bizim yörede de (Sakarya)KALDİRİK denir. Tek sorun haşlanırken kötü kokması.. Ama piştikten sonra gerçekten muhteşem olur. Elinize sağlık.

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

merhabalar güzel yorumun için önce teşekkür eder her zaman soframa beklerim.Zılbıt kavurmayı baya bir merak ettim nette ufak bir araştırma yaptım ve bizim hodanımıza benzediğini gördüm.İstanbulda hodan diye satılıyor.Soğanla kavrulup üstüne yumurta kırılıyor.Acaba bizim burdaki adı hodan mı ? Eğer hodansa en sevdiğim ottur.Tadıda en güzel et yemeğinden daha güzeldir.Özellikle köküne bayılırım Seninde ellerine sağlık Sevgilerimle fikriye