15 Mart 2009 Pazar

KIYMALI MANTAR SOTE

MALZEMELER
yarım kg mantar, 2 soğan, 200 gr kıyma, 1 küçük patates, yağ, salça yada domates, yeşil biber ve baharatlar....
HAZIRLANIŞI
mantarlar temizlenip iyice yıkanır...soğanlar kavrulur... biberi eklenir....kıyması koyulup az sotelenir... salçası koyulup mantarları ilave edilir...hiç su koymayın...çünkü kendi sulanıyor...sonradan suyu azalırsa ilave edebilirsiniz... ben patatesleri minik küp şeklinde doğruyorum... istemezseniz patates koymayabilirsiniz...ben küçük kızım mantar yemediği için; o patateslerini yesin diye koyuyorum...AFİYET OLSUN...

herkesin aynı şeyi yememesi çok kötü...ayrı düşünmek zorunda kalıyorsun... bazen insanın çok çeşit yemek yapası gelmiyor... eşim karnıbahar, bamya, bezelye yemez... benim de en sevdiğim yemeklerdir...düşünün işte...ya kayınvalidemde yada annemde yiyorum...
çok başınızı ağrıttım galiba .... neyse güzel bir hafta sonuydu...umarım sizikide öyle geçmiştir...iki gündür geziyoruz... havada fena değildi... şimdi zorlu bir hafta bizi bekliyor...çünkü kızların ikisininde bu hafta yazılıları var... ALLAHım zihin açıklığı versin...(herkesin çocuğuna) küçük kızım bu sene 8. sınıfta ve işi zor...
HERKESE GÜZEL BİR HAFTA DİLİYORUM.... :))

9 yorum:

emine dedi ki...

Mantarı çok severiz bizde genelde tavuklu yaparım da kıymalı hiç denememiştim eminim güzeldir ellerine sağlık çok harika tarifler var blogunuzda çok başarılı emeğinize yüreğinize sağlık güzel yorumunuz için de çok teşekkür ederim bu aralar hiç fırsat bulamıyorum takip edemiyorum diye yorumları kapatmıştım bir süreliğine sınavlardan sonra tekrar açacağım inşaallah sevgiler

made in funda dedi ki...

mmmm mantarı çok geç sevmeye başlamış biri olarak bu yemeğe bayıldım.ellerine sağlık canım..

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık canım benimde favorilerim arasındadır bu tür yemekler afiyet olsun

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Nefis görünüyor, ellerine sağlık. Mantar yemeklerine bayılırım, kıymalı hiç denememiştim. Bu akşam ben de güveçte tavuklu ve kaşarlı olarak yapacağım. Güzel yorumun için çok teşekkür ediyorum. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

selam canım...mantarı hiç böyle denememiştim.şu anda evde mantarım var.ve akşama yapaıcam..ellerine sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Mantarı çok severim.Kıymalısını hiç yemedim. Her zaman yeni şeyler denemenin faydasına inanırım. Yeni tadlarla tanışmak güzel.
Sevgiyle kal.

FİLİZ'CE dedi ki...

mantar soteyi çok severim..çok nefis gözüküyor.akşama ne yapıcam diye düşünüyorum keşke mantar olsaydı..ellerine sağlık komşucum..bir ara çaya gel ya ösledim valla..öptümm..by.

BALDAN TATLI dedi ki...

Mantar oldum olası çok sevdiğim sebzeler arasındadır. Benden küçük bir tavsiye bu soteyi olduğu gibi yapın ancak suyunu iyice çektirin vede yufkanın içine gözleme harcı olarak kullanın. İnanın süper oluyor. Ama mantar soteyi canım çekti valla. Sağlıcakla kalın.

MELTEM dedi ki...

Mantar mükemmel görünüyor.Ellerinize sağlıkkk...Bende çok severim.Bu arada da kızlarınıza başarılarr...SEVGİYLE KALIN...