11 Ekim 2009 Pazar

HANIM GÖBEĞİ

ilk defa ramazanda deneyip beğendiğimiz bir tatlı oldu hanım göbeği...
uzun süredir tarif ekleyemiyordum...nihayet başka bir yöntemle resim ekleyip sizlerle paylaşıyorum... sevgili arkadaşım sahra bu konuda bana yardımcı oldu...ona çok teşekkür ediyorum...
bu ara bir kaç tarif denemem oldu... hepsi çok beğenildi... evde can sıkıntısından dolayı ne yapacağımı şaşırınca ortaya güzel şeyler çıktı...umarım sizde deneyip beğenirsiniz...
bu tarifim kibeleninmutfagi. arkadaşımızdan... çok güzel şeyler yapmış ama bu sıra biraz ara vermiş...
MALZEMELER
125 gr margarin, 1,5 su bardağı su, 2 su bardağı un, ayrıca3 yumurta,
Şerbet:3 su bardağı seker, 2,5 su bardağı su, 1 tatlı kasığı limon suyu,
YAPILIŞI
su şeker kaynatılır... kaynayan serbetin altı bıraz kısılır kıvama gelene kadar kaynatılır. limon suyu eklenir karıstırılır... kenara alınır soğuması beklenir...
kızartmak için:200 ml sıvı yağ
tencereye su ve yağ eklenir... kısık ateste yağ eriyene kadar beklenir... kaynamaya yakın un ilave edilir... tahta kaşıkla 5 dakika helva yapar gibi karıstırılarak pisirilir...soğuyunca içine yumurtalar teker teker eklenerek yedirilir... biraz dinlendirilir...el hafif sıvı yağ ile yağlanır; cevizden biraz büyük parçalar koparılır yuvarlanır... ortası parmakla delinir simit sekli verilir... teflon veya geniş bir tavaya sıvı yağ boşaltılır... ısıtılmaz soğuk yağın içine tatlılar dizilir... ocağın altı yakılır... orta ateste arada tavayı sallayarak arkalı önlü nar gibi kızarana kadar pişirilir...yağın hamurların üstüne çıkması gerekiyor... az yağda güzel olmaz...tek seferde pişmeyen tatlılar için yağ soğuyuncaya kadar beklenir... soğuk şerbete atılır. şerbeti çekince servis yapılır.
AFİYET OLSUN AMA KİLO OLMASIN ARKADAŞLAR... :)
(yumurtalar büyükse bir tanesini kırmayın...çok cıvık olur...)

9 yorum:

FİLİZ'CE dedi ki...

Komşucum harika bir görüntü,ne güzel şekiln vermişsin,ellerine sağlık..

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Nefis görünüyor, ellerine sağlık. İlk fırsatta ben de denemek isterim. Sevgiler.

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş göbekler cnm ellerine sağlık
mutluhaftalar

made in funda dedi ki...

nefis olmuş canım.ellerine sağlık..

atesböcegi dedi ki...

nefis olmus canim. ellerine saglik. güzel bir hafta diliyorum. sevgilerimi gönderiyorum.

balböcükleri dedi ki...

oyoyoy hanım göbeğini yıllar önce yapmıştım eh idare eder tattaydı.en azından talı krizine ii geldi:)bunuda kaydettim sevgiler

balböcükleri dedi ki...

oyoyoy hanım göbeğini yıllar önce yapmıştım eh idare eder tattaydı.en azından talı krizine ii geldi:)bunuda kaydettim sevgiler

serpil dedi ki...

off off off ne güzel bir görüntü böyle, süper olmuş bu tatlı, ellerine sağlık canım, iyi geceler dilerim, sevgiler.

harikamutfak dedi ki...

arkadaşım çok düzgün şekillendimişsi.afiyet şeker olsun size.ellerine sağlık...